Wednesday 3 August 2011

S.O.S

Salam Ramadhan Al Mubarak,

S.O.S? Ya aku dalam keadaan SOS. Bukan apa, just aku punya PC kesayangan mengalami kerosakan. Sebab tu aku online FB, Twitter, YM dan Skype menggunakan Smartphone sahaja (thanks pada HTC Desire HD yg byk mengharungi susah payah bersama aku).

Btw, kembali pada tajuk, since dah rosak aku memerlukan hardware2 baru utk build up back my PC.
Theres 5 hardware penting dalam pembinaan PC aku:
1.CPU; Central Processing Unit atau jantung kepada PC (paling penting!)
2. Mobo; Motherboard atau Mainboard
3. GC; Graphic card
4. Power Supply, dan..
5. RAM, Random Access Memory

Selepas membuat penilaian dari segi; kewangan, performance dan peredaran zaman, aku decide utk beli:
1. CPU: Phenom II X2 555  (RM260)

2. Mobo: Asus M4A87TD (RM275)

3. GC: ATI Sapphire HD 5570 2G (RM245)

4. Power supply: Cooler Master Extreme Series 500w (RM140)

5. RAM: Corsair D3 Gaming 1333 2G (RM54)


So total semua adalah +-RM 974. Masalahnye kalau aku beli barang2 ni, lari bajet aku utk aku beli BB9900. Huhu..

Apa2 pun harap2 rezeki aku murah utk beli barang2 ni. Seems waktu pun dah petang. Aku nak rehat kejap sebelum aku bangun dan iftar di hotel. Hari ni iftar di hotel! Yebba2

MNA
(030811, 1520, KT)

Sent from Android HTC Desire HD

No comments: