Friday 12 August 2011

Hebat tapi...

Hebatkan?
Kalau kita banyak membasahkan lidah dengan ini, berapa banyak dosa2 yang diampunkan, berapa banyak rezeki yg Tuhan akan diberi, berapa banyak, berapa banyak, berapa banyak...

sedarkah kita? 
atau mahu terus dilemas dengan syurga dunia sedangkan syurga disana lebih nikmat..

"Tuhanku.. ampuni aku, sayangi aku, tutuplah aib-aibku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, berilah aku petunjuk, sihatkanlah aku dan maafkan aku..." - DOA ANTARA 2 SUJUD


Tapi...

berapa ramai je kawan2 aku yang baca dalam solat mereka? aku tahu ramai tak bersolat.
Tgk RAMBUT sudah lah :)

Ingatlah Tuhan dengan setiap degupan jantung ini.

Orang yang baik:

"Orang yang CANTIK bukan semuanya baik, tetapi orang yang baik sentiasa CANTIK." - Ali r.a.


-Nazim-

No comments: