Monday 7 March 2011

Sekapur Sirih dari Tuan Tanah

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Berdirinya saya disini..chewaahh..macam pidato lak. okay.. kat bawah ni merupakan my personal info:
- Nama: Muhammad Nazim Bin Abdullah
- Short: Nazim or Ajim
- Asal: Kuala Lumpur
- D.O.B: 2 Februari 1992
- Status: Single dan boleh isi borang MC (Mintak Couple) *Kidding
- Pekerjaan: Student dan Aktivis
- Hobi: Sport, Gaming dan Surfing
- Skills: Computer stuffs
- Education: Darjah 1-6 at SKTM, KL (UPSR 5As), Tgktn 1 at Sek Aminuddin Baki, KL > Tgktn 1-5 at MRSM (PMR 7As and SPM 3A+, 1A, 4B+ and 1C+) > College
hurrrrrmmm, apa lagi ye? tu je la kot. if korang nak tau pasal diri aku, oleh la drop comment pada entri ini :)
Sebelum aku mengakhiri kalimah, elok saja aku meletakkan tafsiran Surah pembukaan, Al-Fatihah untuk penghayatan bersama:
  1. Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani
  2. Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan yang Memelihara dan Mentadbirkan sekalian alam
  3. Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani
  4. Yang Menguasai pemerintahan hari Pembalasan (hari akhirat)
  5. Engkaulah sahaja (Ya Allah) Yang Kami sembah dan kepada Engkaulah sahaja kami memohon pertolongan.
  6. Tunjukilah kami jalan yang lurus.
  7. Iaitu jalan orang-orang yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) orang-orang yang Engkau telah murkai dan bukan pula (jalan) orang-orang yang sesat.
Semoga apa-apa yang kita kerjakan mendapat RAHMAT dari ALLAH :)

Aku Tidak Hensem Pun

2 comments:

♥aqmalazmi♥ said...

follow and done yeahhhh C(:

naziMonster said...

Thanks Mal :)
i pun slalu jalan ke blog anda :)