Monday 20 June 2011

Petang Ahad (19 Jun 2011)


Semalam aku menghadiri Konvensyen Pilihanraya PKR (2.00pm-6.00pm) di Pusat Konvensyen Shah Alam (SACC) Shah Alam, Selangor:

4000 menghadiri Konvensyen Pilihanraya KeADILan, Tema Merah Putih Biru! Sangat Cantik!

Sejauh Sabah dan Sarawak yg mengahdiri Konvensyen ini. Syabas PKR!

Tema Konvensyen DEMI RAKYAT!

Ketibaan Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Presiden PKR, Datuk Seri Wan Azizah disambut laungan REFORMASI dan kemudian Lagu PKR bergema di SACC

Pengacara majlis, YB Amiruddin Shaari (ADUN Batu Caves)

Bacaan doa pembukaan oleh Ust. Shasul Firdaus

Ucapan pembukaan oleh Setiausaha Agung, YB Saifuddin Nasution menceritakan tujuan dan harapan konvensyen ini.

Wakil msyarakat India, Elavarasi. Mungkin kurang fasih berbahasa Melayu menyebabkan banyak perkataan salah diungkap sampai pakcik sebelah aku ni gelak sakan.

Wakil Orang Asal, Fatimah A/P Bah Sin paling otai! Menceritakan masalah orang Asal yg dipinggirkan Umno/BN. Kerajaan Umno/BN hanya datang pada pilihanraya dan kemudian menyisihkan mereka. Taraf hidup mereka masih buruk malah tanah adat mereka dirampas! PR sahajalah penyelesaian mereka!
Wakil masyarakat Cina, Lee Chean Chung mengingatkan supaya bersatu menghadapi rejim pada PRU akan datang!

Gadis jelita dari Sabah, Carol Poigi menceritakan Sabah sudah 5 kali bertukar kerajaan dan angin perubahan sudah sampai ke Sabah!

Selingan persembahan, nyanyian miming Datuk Johari Abdul (Ahli Parlimen Sg. Petani) dengan lagu ubahsuai My Way! Sangat mengasyikkan walaupun hanya miming!

Memasuki fasa serius, Naib Presiden PKR, YB Nurul Izaah menceritakan pengalaman di Turki, dimana memasuki kawasan perang di Batman utk melihat proses pilihanraya Turki. penuh dengan ranjau dan cabaran sehingga beliau hilang suara!

Amanat Timbalan Presiden PKR, YB Azmin Ali selaku Pengarah Pilihanraya Pusat yang menceritakan penipuan daftar pemilih dimana di rumah ibunya terdapat 11 pengundi (5 Melayu, 6 Cina). SPR jahanam dan beliau mencabar Timbahan Pengerusi SPR supaya meletak jawatan dalam tempoh 48 jam! Beliau juga menberi kata semangat agar semua anggota bekerja keras utk PRU akan datang

Amanat Presiden PKR, Datuk Seri Wan Azizah mengenai perjalanan PKR mengharungi politik Malaysia

Ucapan dan kata semangat oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim betul2 menaikkan semangat hadirin untuk menjatuhkan rejim BN habis-habisan!

DSAI dari jauh!

DEMI RAKYAT! HIDUP RAKYAT! REFORMASI!

No comments: