Monday 4 April 2011

Maaf


Maaf aku katakan bahawa buat masa ini aku tidak mahu meminjam dan membenarkan SESIAPA sahaja meminjam duti aku. Bukan kerana aku tidak mempunyai wang atau aku kedekut atau aku sombong. Tetapi aku berasa sangat PELIK dan mungkin FOBIA kerana pernah tertipu dengan orang. Ya aku pernah meminjamkan RM 600.00 pada 'bekas' aku. Dan itu peristiwa 4 bulan lepas. Sehingga hari ini dia tidak membayar satu sen pun pada aku walaupun dia berJANJI pada aku untuk membayar setiap hujung bulan. Lagi satu sebab adalah si peminjam tidak menunjukkan yang dia seorang yang tiada wang sebaliknya gaya kehidupan seperti 'mewah'. Mampu ke sana ke sini dan makan itu makan ini. Tak pernah aku melihat orang yang tiada duit mampu melakukan itu semua. Orang yang tiada duit biasanya akan menggunakan wang yang di pinjam untuk makan sahaja dan bukan untuk berhibur! Mana adab anda sebagai penghutang? Apa perasaan anda bila anda memberi wang kepada seseorang tetapi si peminjam itu menggunakan duit untuk berhibur dan kemudiannya datang kembali kepada anda dan ingin meminjam wang semula! Apakah itu? Bagaimana untuk bersimpati? Apa perasaan anda? Sudah tentu terasa terKILAN bukan? Bukanlah aku hendak berkata begini. Tapi itulah hakikatnya. Serius aku cakap aku TIDAK kedekut untuk memberi pinjam. Tetapi jaga lah perasaan aku. Aku ada mata untuk melihat dan perasaan untuk terkilan. Maaflah. Aku benar-benar minta maaf.


Hari ini merupakan ulangtahun ke-12 penubuhan
Parti KeADILan Rakyat
Aku dah berjuang bersama-sama selama 12 tahun sejak umur aku 6 tahun!
Segala pahit-manis telah aku lalui bersama.
Terima Kasih!



-N.A.-
(04042011)

No comments: