Tuesday 19 April 2011

Kerja

Salam,

Allah bless u and peace upon Prophet Muhammad,

Sudah lama tidak meng-update blog since 2 3 minggu juga la kan. Almaklum lah aku terlibat dalam siri kempen pilihanraya di Sarawak. Alhamdulillah semua baik dan kenangan manis dapat mengenali bumi Sarawak itu. Dari bandar Kuching sehingga ke pendalaman Opar aku dan team aku masuk. Meski pun kalah tapi ia satu kemenangan moral untuk kami semua sebab berjaya menembusi kawasan pendalaman :) ya lah kami tiada ada wang dan jentera besar seperti 'mereka'.

Okay kita tinggalkan soal itu. Aku ingin kembali pada perkara pokok asal. Tajuk entri 'Kerja'. Ya, aku akan berkerja selepas habis semester ini. Aku telah dioffer untuk bekerja sepenuh masa oleh dot dot dot dan TIDAK mahu aku NAFI yang terdapat 'CABLE' :P . Dan aku pun telah bersetuju dengan offer itu. Alhamdulillah rezeki jangan di tolak dan DEMI Allah kerja itu HALAL dan SUCI. Office hour lagi. Tawaran yang tinggi untuk aku yang tidak abes belajar menyebabkan aku nak-tak-nak wajib menerima. Basic RM2000++ excluded elaun. Siapa tak nak kan? So aku terima je la kan ;) 

*Cable tak Cable, rezeki Allah bagi terima je la.
*JANGAN ditanya aku kerja dengan siapa dan dimana, yang penting aku akan SIBUK selepas ini


So, persoalan sekarang, bagaimana pembelajaran? Aku sedang berbincang dengan orang2 tertentu dan pastinya PARENT tentang ini. InsyaAllah segala masalah boleh selesai dengan berlapang dada dan mengguna akal kurniaan Allah ini kan. Yang pastinya aku akan terus belajar! Lambat grad pun lambat la kan. Better late then never!

Sebelum ini aku belajar+kerja sambilam. Kerja sambilan aku = aktivis sosial dan aktivis politik. So kerja2 sambilan aku akan terus buat dan since kerja ini memerlukan duit yg besar, alhamdulillah dengan kerja tetap ini dapat menampung kegiatan aku sebagai aktivis :)

Okaylah, nak g study. Exam just around the corner. Apa2 pun study tu penting dan aku akan pastikan diri aku cukup ilmu di dada. Doakan aku ye kawan2 :) Adios amigos. 

Salam.



-N.A.-
(1300pm, 19042011, KT)

No comments: